Anmälan till sommarens seglarskolan är öppen!
Skanörs Båtklubb
Fotboll
Utrustningslista

Vad ska du packa med i väskan till seglarskolan?

• Flytväst, OBS seglarväst, ej räddningsväst med krage. Har du inte egen flytväst så finns det att låna av klubben
  • Det behövs inga speciella seglarkläder utan träningsbyxor och tröja eller badshorts och t-shirts funkar bra
  • Mössa kan vara skönt när det är kallt och blåsigt och är dessutom bra om man är rädd för att få bommen i huvudet
  • Regnkläder – Regnbyxor är bra att ha på sig även när det inte regnar eftersom man sitter i en blöt båt hela tiden!
  • Skor som torkar fort (barfotasegling rek. ej p.g.a skaderisk)
  • Badkläder
  • Handduk
  • Solglasögon och keps när vädret är soligt och varmt. Tips! Knyt fast kepsen i ett snöre i flytvästen så tappar men den inte i sjön.
  • Solskyddsmedel
  • En eller gärna två kompletta omgångar torra kläder (om man skulle trilla i)
  • Vattenflaska
  • Lunchmatsäck

Tänk på att det alltid är kallare på sjön än på land och att det nästan alltid är blött i båten. Principen lager på lager är alltid bra.