Anmälan till sommarens seglarskolan är öppen!
Skanörs Båtklubb
Nationaldagsrace 6/6 (Uppvärmning inför Torsdagsseglingarna)
Fotot taget från Greta X på Lilla My och C55an i bakgrunden, precis efter start.
Tre tappra båtar kom till startlinjen på dagens Nationaldagssegling, trots en hel del regn.
Först över mållinjen kom Stefan Persson med Greta X och på andra plats hittar vi Joakim Hindemith med Lilla My, tätt följd av Erik Dahlbäck i C55an.

Stort Grattis till Stefan som vann sin första tävling med sin nya båt. Grymt kämpat alla som var med.

Nu är vi uppvärmda inför kommande Torsdagssegling. Känns lovande!
Torsdagseglingar Sommaren 2022

Fler bilder (+25) >>
Bilder från Torsdagsseglingar sommaren 2021
Torsdagseglingar 2022

Konceptet är enkelt.
Du tar en båt, frågar några polare om dom vill vara med, alternativt seglar själv, dyker upp på båtklubben en Torsdagskväll och anmäler dig vid 18-tiden (Första start går klockan 19.00). Är lite småsugen på korv sisådär 1,5 timme senare.

-Vi seglar en för kvällen lagd bana, ett eller flera varv beroende på vind
-Du får en individuell starttid för din båt (Jaktstart)
-Vi seglar i ungefär 1,5 timme
-Först i Mål vinner
-Du väljer själv om du vill segla med spinnaker/gennaker eller inte. Väljer du bort dessa segel får du rabatt på starttiden
-Korv och samkväm efteråt (Obs, viktigaste momentet under hela kvällen)

Har du inget mätbrev till din båt (Vi använder oss av SRS-tal för att kunna få fram en individuell starttid för varje båt) så löser vi det på plats.
Har du ingen besättning till din båt eller du vill segla men saknar båt så föreslår jag att du använder Facebook gruppen "Torsdagsseglingar i Skanör" för att hitta några att segla med.

Häng på!!

Grattis till vår vinnare Niclas Gerdbo som vann Torsdagsseglingarna 2021
Vi har ett resultat…

Stort, stort Grattis till Niclas Gerdbo som kom på första plats och nu kan titulera sig mästare av Torsdagsseglingar. På en välförtjänt andra plats hittar vi Stefan Persson (trots fel varv runt pricken ) och på tredje plats med ny båt för säsongen Joakim Hindemith.
Grymt jobbat alla som var med och förgyllde våra Torsdagskvällar i somras. Nu samlar vi krafter och mod inför nästa säsong och väljer bottenfärg med omsorg.